INSTITUT ALBA DEL VALLÈS

L'Institut Alba del Vallès, situat a Sant Fost de Campsentelles, és un centre d'educació secundària i batxillerat que va iniciar la seva activitat el curs 1995-96, i serveix com a referència per als municipis veïns de Martorelles i Santa Maria de Martorelles. L'institut, ubicat al centre urbà davant de l'església local i envoltat d'espais verds, es beneficia de la proximitat amb serveis essencials com el CAP, l'ajuntament, la biblioteca i l'ateneu municipal. Aquesta situació estratègica facilita l'accés dels estudiants a diversos recursos, afavorint així els processos d'aprenentatge en un entorn que promou la interconnexió entre el centre i la comunitat.

Amb una capacitat de 700 alumnes, ofereix cinc línies d'ESO i dues de batxillerat, amb modalitats en ciències i tecnologia i humanitats i ciències socials. El centre prioritza valors com l'autoestima, la confiança, el respecte, la responsabilitat i la solidaritat, seguint un enfocament aconfessional, pluralista i respectuós. La metodologia activa i participativa del centre, amb una plantilla de 73 docents i altres professionals, busca atendre la diversitat de l'alumnat. Tot i això, l'increment d'estudiants amb necessitats educatives especials planteja nous desafiaments, evidenciant la necessitat de més recursos i estratègies pedagògiques per adaptar-se a aquesta nova realitat.

Anàlisi de necessitats

A continuació es presenta una matriu DAFO que analitza les fortaleses, debilitats, oportunitats i amenaces de l'Institut Alba del Vallès. Les amenaces identificades inclouen la necessitat de coordinar-se amb tres administracions locals, l'increment sostingut d'alumnat que ha provocat sobreocupació, l'augment de necessitats educatives especials (NESE), la manca de recursos educatius externs, la predominança del castellà que condiciona la llengua vehicular, i una associació de famílies d'alumnes (AFA) poc activa. Entre les oportunitats, es destaquen la ubicació cèntrica del centre amb accés a espais d'aprenentatge vivencial, l'alumnat provinent de l'àrea de referència amb vincles socials establerts, i una escassa incorporació d'alumnat nouvingut. Quant a les fortaleses, l'institut compta amb un bon clima i dinàmiques de claustre, una coordinació fluida amb les escoles de primària, un servei de mediació efectiu, un extens equip psicopedagògic, treball per projectes en assignatures clau, i una gran varietat de recursos per atendre les necessitats educatives. Les debilitats inclouen la falta de motivació de l'alumnat, poca innovació pedagògica, espai físic limitat, un nivell acadèmic mig baix, manca d'objectius compartits per l'equip docent, falta de recursos i suports per atendre la diversitat, i un claustre amb poques estratègies per respondre a les necessitats de l'alumnat. Aquesta anàlisi proporcionarà una base sòlida per desenvolupar estratègies que potenciïn els aspectes positius i mitiguin els negatius, millorant així el rendiment global de l'institut.

¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar